„Cílem všech tří školení je reagovat na specifické problémy v péči o klienty, se kterými se potýkáme,“ říká vedoucí Vlaštovky Zuzana Janků. Středisko se totiž v poslední době setkává u svých klientů stále častěji s přidruženým psychickým onemocněním, se kterým zaměstnanci neuměli pracovat. To má změnit školení psychiatrického minima, díky kterému pracovníci získali přehled o projevech a rizicích psychických onemocnění, naučili se předcházet zhoršování duševních stavů a také poskytnout adekvátní předlékařskou pomoc.
Vzhledem k nárokům, které jsou dnes na člověka vyvíjeny, potřebují ve Vlaštovce také odborníky na krizovou intervenci. „Takové, kteří dokáží u klientů včas rozpoznat příznaky vznikající krize, účinně komunikovat s lidmi v eskalujících situacích a také umí krizovým situacím předcházet,“ vysvětluje potřebu druhého z kurzů Zuzana Janků.
Třetí problematikou je otázka vztahů a sexuality u klientů. „Vnímáme sexualitu jako běžnou lidskou potřebu, se kterou ale klienti neumí pracovat. Proto jsme rádi, že nás školení v této problematice posunulo do rolí konzultanta pro oblast vztahových otázek,“ říká vedoucí ke třetímu okruhu školení.
Svět se mění a zaměstnanci Charity Opava musí umět na nové situace reagovat. „Jsme proto za možnost absolvovat tato velmi podnětná školení Nadaci ČEZ vděční a děkujeme za ni,“ uzavírá s poděkováním Zuzana Janků. A dodává, že díky profesionalitě zaměstnanců se zvýší spokojenost klientů s poskytovanou sociální službou.




