Linka důvěry pomáhá nejčastějí lidem v krizi

05.10.2006 - Linka důvěry v Opavě vznikla po záplavách v roce 1997 jako „Linka pomoci – povodeň“. Od té doby je stálou telefonickou službou pro volající, kteří se ocitli v obtížné životní situaci, hledají orientaci v problému nebo se potýkají se sebou samým. 20 hodin denně mohou volající využít pevného telefonního čísla (omezeně i bezplatného), mobilního telefonu a také e-mailového poradenství.
Linka důvěry v Opavě vznikla po záplavách v roce 1997 jako „Linka pomoci – povodeň“. Od té doby je stálou telefonickou službou pro volající, kteří se ocitli v obtížné životní situaci, hledají orientaci v problému nebo se potýkají se sebou samým. 20 hodin denně mohou volající využít pevného telefonního čísla (omezeně i bezplatného), mobilního telefonu a také e-mailového poradenství.

Služba na lince důvěry…..

…může probíhat třeba takto:

Crrr Crrr Crrr, zvoní telefon.
„Linka důvěry, dobrý den.“
„Dobrý den,“ ozývá se dívčí hlásek.
„Vy jste linka důvěry?“
„Ano, jsme.“
„A na co jste?“
„Jsme tady pro všechny ty, kteří mají nějaké trápení a chtějí si o něm promluvit.“
A tak se rozběhl hovor s šestnáctiletou dívkou, se kterou se právě rozešel kluk.
Po asi patnácti minutách se dívka již s veselejším hláskem loučí.

Ještě chvíli na ni myslím a v tom: Crrr Crrr…. „Linka důvěry, dobrý den.“
„Dobrý den, to jsem já, tak už zase volám.“ Poznávám hlas ženy, která volává téměř obden, je jí pětačtyřicet, má problémy s dcerou, je vážně nemocná a občas potřebuje s někým pobýt a podpořit.
Po tomto docela vyčerpávajícím hovoru nastala chvíle klidu, je čas udělat si teplý čaj.

Třetí hovor začal dětský hlas: „Dobrýý dén, naši mě pořád bijou, co mám dělát? Hahaha…“ v pozadí slyším dětský smích. Cvak. Zavěšeno. To byl jeden z mnoha typických dětských telefonátů. Přemýšlím nad tím, proč to dělají. Baví se? Testují linku? Nebo to příště může být vážnější? Někdy to jde těžce, ale bereme každý hlásek vážně. A i když děti volají z legrace, tak přesto zjišťují, že na lince někdo opravdu je, někdo, kdo je připraven naslouchat.
A tak pokračuje služba dál.

Následoval rozhovor s mladou ženou, která se rozhodla svěřit s tím, že ji její manžel už několik měsíců bije….

Na linku důvěry se lidé obracejí s nejrůznějšími starostmi či problémy, ať už méně či více závažnými. Každá služba je pestrá a nikdy dopředu netušíme, kdo se dovolá. Je však dobré vědět, že u nás linky fungují a že je možné se na ně anonymně obrátit. Třeba právě na tu opavskou.
Mgr. Ing. Hana Friedrichová, vedoucí Linky důvěry


Linku důvěry můžete v říjnu podpořit zasláním dárcovské SMS ve tvaru:
DMS CHARITAOPAVA na číslo 87777.
Děkujeme!
Cena SMS je 30,-, příjemce obdrží 27,-.

Děkujeme partnerům