Fénix - osvědčená služba nově

31.08.2011 - Je-li člověk v těžké životní situaci, často pomůže, když o svém problému může s někým hovořit a třeba se i vyplakat...

Jen málokdo snese všechno, co mu život naloží. Někdy však pomůže, když si má člověk o svém problému s kým popovídat, vyplakat mu svá trápení, popustit uzdu zadržovaným emocím – tak jako to udělala pětačtyřicetiletá paní Lenka, kterou potkalo těžké období a ona si náhle se životem nevěděla rady.

 

„V práci potřebovali někoho vyhodit. Že to padne na mně, tak s tím jsem vůbec nepočítala. Dělala jsem odbornou práci, žádné připomínky k mé osobě nebyly. Bylo těžké vyrovnat se s faktem, že na mé místo šla slečna, která ve firmě do té doby vařila kávu a zvedala telefony. Aby mou práci zvládla, firma do ní investovala nemalé peníze a vyslala ji na různé kurzy a školení. Práci dnes neseženou mladí, natož žena ve středním věku. To chození na pracovní úřad, na sociálku – to je snad nejvíc ponižující. Dívají se na vás jako na obtížný hmyz, dávají vám stále stejné otázky a dostáváte stupidní úkoly typu napsání životopisu. Dají vám nuznou almužnu a musíte se všeho vzdát. Když pak večer pustíte televizi, den co den z úst politiků, které jste do té doby volili, slyšíte, že za neutěšenou ekonomickou situaci ve státě můžete vlastně vy, protože nezaměstnaní projedli republiku a ať jdou tedy zametat sousedovi. To už jsem se cítila jako odpad a uvažovala o sebevraždě,“ líčí svůj příběh paní Lenka.

 

O službě krizové intervence, kterou nabízí Naděje – středisko krizové pomoci Charity Opava se dočetla v novinách a pud sebezáchovy ji přinutil vydat se zde požádat o pomoc. Dostalo se jí psycho-sociální pomoci a dodnes je s pracovnicemi Naděje v kontaktu. „Vděčím jim za mnohé, už tak černě neuvažuji,“ dodává paní Lenka. Aby měli klienti, kteří potřebují krizovou intervenci, větší komfort, rozhodli se v Naději pro modernizaci a zkvalitnění této osvědčené služby a začali pracovat na projektu Fénix, který ji oddělí od fakultativních služeb osobám, žádajícím o hmotnou pomoc. Ta bude nadále poskytována jako dosud na Kylešovské ulici 10 v Opavě v úterý a ve čtvrtek, kdežto projekt Fénix poběží na nové adrese – ve 3. patře na Zacpalově ulici 27 v Opavě.

 

„Projekt Fénix začíná fungovat 1. září a zaručuje základní psychologickou první pomoc a intervenci v krizi s následnými službami, jako například zajištěním terapeuta. Naším cílem je pomoci klientovi překonat krizové období, stabilizovat jeho psychický stav a navrátit jej zpět na úroveň před krizí. Nové místo přispěje k pocitu bezpečí, klient se nemusí obávat o diskrétnost,“ uvádí vedoucí charitního střediska Naděje Veronika Prchalová. Služba je samozřejmě bezplatná a v případě potřeby je zdarma i jedno terapeutické sezení s psychologem. „Našimi klienty jsou lidé starší 19 let, kteří jsou v těžké životní situaci, a to z nejrůznějších příčin, například kvůli úmrtí blízké osoby, vážné nemoci, rozchodu, problémům v klimakteriu, pocitu samoty, citovým zmatkům, hledání identity, či po děsivých prožitcích,“ vyjmenovává Veronika Prchalová některé důvody, které člověka často zaženou do kouta. Nutno dodat, že součástí služby není právní poradenství.

 

Jak už jsme uvedli, projekt Fénix probíhá na Zacpalově ulici 27 v Opavě, a to na objednávku v pondělí od 12 do 15,30 hodin, ve středu od 8 do 12 hodin a v pátek od 8 do 15 hodin. Bez předchozího objednání mohou klienti přijít v pondělí od 8 do 12 hodin a ve středu od 12 do 16 hodin. Objednat se lze na tel. čísle 737 615 459! 

 
 
 

Děkujeme partnerům